پیکرة انسان در نقاشی صفوی (اصفهان)
نویسندگان: ثبت نشده
چکیده مقاله:
این مقاله چکیده ندارد
منابع مشابه
نگاه به انسان در نقاشی مکتب اصفهان صفوی و قاجار
تغییرات و تحولاتی که از سده یازدهم به بعد در اوضاع سیاسی و اجتماعی حکومت صفوی و قاجار بوجود می آید،تحولی در نگاه به انسان در نقاشی ایرانی را سبب می شود که از جهاتی با ارزشهای پیکرنگاری ایرانی فاصله پیدا می کند.تفاوتهای میان تصویر انسان در مکتب اصفهان و قاجار، چگونگی رابطه پیکر نگاری با عواملی نظیر دربار ،شرایط اجتماعی و سیاسی و چگونگی روند غلبه انسان بر طبیعت در نقاشی های ایرانی سوالات مطرح شده...
15 صفحه اولتأثیر تجارت بر توسعه هنر نقاشی جلفای اصفهان در عصر صفوی
این مقاله از دیدگاه تاریخ اجتماعی هنر و با بهکارگیری روش زایتگیست که بررسی زمینه تاریخی-اجتماعی را در پیدایش هنر جدید اجتنابناپذیر میکند، نگاشته شده است؛ لذا این تحقیق برای دستیابی به شرایط تاریخی-اجتماعی موضوع مورد بحث از منابع اولیه (کتب و اسناد) قرون هفده، هجده و نوزده و منابع ثانویه در زمینه تاریخی- اجتماعی ظهور و توسعه هنر نقاشی مدرن توسط هنرمندان ارمنی جلفای اصفهان قرن هفدهم، که به عل...
متن کاملتأثیر تجارت بر توسعه هنر نقاشی جلفای اصفهان در عصر صفوی
این مقاله از دیدگاه تاریخ اجتماعی هنر و با به کارگیری روش زایتگیست که بررسی زمینه تاریخی-اجتماعی را در پیدایش هنر جدید اجتناب ناپذیر می کند، نگاشته شده است؛ لذا این تحقیق برای دست یابی به شرایط تاریخی-اجتماعی موضوع مورد بحث از منابع اولیه (کتب و اسناد) قرون هفده، هجده و نوزده و منابع ثانویه در زمینه تاریخی- اجتماعی ظهور و توسعه هنر نقاشی مدرن توسط هنرمندان ارمنی جلفای اصفهان قرن هفدهم، که به عل...
متن کاملجامعهشناسی تاریخی موقعیت و عملکرد اقلیتهای مذهبی در شهر اصفهان دورة صفوی (مطالعة موردی: ارامنة جلفای اصفهان در عصر صفوی)
از دیدگاه جامعهشناسی اقلیتهای قومی و دینی بهعنوان گروهی که بهدلیل تفاوتهایشان با گروه اکثریت در معرض تبعیضها و تمایزات قرار دارند و از مشارکت در زندگی اجتماعی کنارهگیری میکنند، تعریف شدهاند. این شاخصها در بسیاری از جوامع مشاهده میشود، اما مطالعهای تحقیقی با روش مطالعات «جامعهشناسی تاریخی» دربارة ارامنة ساکن جلفای اصفهان در دورة صفوی نشان میدهد که با وجود مشخصات ظاهری این قوم، به...
متن کاملگونهشناسی کالبدی- فضایی آرامگاههای مذهبی صفوی اصفهان
دوره صفوی به عنوان یکی از ادوار شاخص در زمینه معماری مقابر مذهبی شناخته میشود و به تبع آن، خطۀ اصفهان در این دوره به عنوان پایتخت حکومت نیز، آیینۀ تمام نمایی از معماری این عصر به شمار میرود. هدف از پژوهش، شناخت و مدونسازی و دستهبندی ویژگیهای کالبدی-فضایی انواع گونههای این نوع از معماری است که به دلیل کم توجهی به آثار موجود و به تبع آن، تخریب تدریجی آنها، ضروری به نظر میرسد. پژوهش حاضر ...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
عنوان ژورنال
دوره 4 شماره 8
صفحات 55- 76
تاریخ انتشار 2012-02-20
با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023